بازاریابی محصولات الکترونیکی

بازاریابی مهمترین دغدغه هر مجموعه تولیدی است، هدف اصلی هر فرایند تولیدی ، کسب و کاری است که منجر به سود و منافع مالی شود. بازاریابی است که این هدف از تولید را محقق می سازد. بازاریابی در دنیای رقابتی امروز با نشاندن شخصی به عنوان بازاریاب تلفنی، تبلیغات کور و برنامه ریزی نشده و شرکت در نمایشگاه ها امری هزینه بر و بیهوده است. یکی از خدمات ما برای تولید کنندگان صنایع الکترونیک کشور، بازاریابی فروش محصولات آنهاست. تخصص ما بازاریابی محصولات الکترونیکی است.


بازاریابی برای شرکتهای دانش بنیان

بازاریابی الکترونیک, بازاریابی برق, بازاریابی تولیدات ملی, بازاریابی داخلی, بازاریابی محصولات الکترونیکی, فروشمشکل شرکت های دانش بنیان عدم توانایی فنی و علمی در تولید محصول نیست، بلکه نگرانی از ناتوانی در فروش این محصولات است که آنان را از ورود به عرصه های جدید برحذر می دارد. بسیاری از این شرکت ها ترجیح می دهند پروژه ای را به صورت سفارشی قبول کنند و به تعداد محدود تولید نمایند و خود را درگیر بازاریابی و فروش محصولات نکنند زیرا برطبق یک اصل نانوشته؛ تولید بر مبنای سفارش یعنی تولید با تضمین فروش.


دلایل عدم موفقیت در بازاریابی

اما چرا شرکت های تولید کننده تا این اندازه در زمینه بازاریابی و فروش ضعف دارند؟

باید مشکل اصلی را در ساختار این شرکت ها دنبال کرد، اکثر این شرکت ها متشکل از افرادی با نبوغ و دانش مهندسی هستند و نیروهای بازرگانی، تحلیلگران بازار و کارشناسان بازاریابی به تعداد کافی در هسته ی اصلی این شرکت ها قرار نگرفته اند. ساختار این شرکت ها عمدتا متشکل از طراحان الکترونیک است، حال آنکه در چرخه محصول، طراحی فقط بخش کوچکی از کل پروسه تولید و فروش را تشکیل می دهد.


بازاریابی الکترونیک, بازاریابی برق, بازاریابی تولیدات ملی, بازاریابی داخلی, بازاریابی محصولات الکترونیکی, فروشبازاریابی محصولات الکترونیکی

یکی از خدمات شرکت مرصا ارائه خدمات بازاریابی و همکاری در فروش محصولات برای شرکت های دانش بنیان و تولیدی است. افتخار ما بازاریابی برای محصولات تولید ملی است، ما اطمینان داریم محصول با کیفیت ایرانی می تواند با برنامه ریزی درست جایگاه مناسبی در بازار پیدا کند. فقط کافی است راه ارتباط بین مشتری و محصول را روشن و هموار کنیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص بازاریابی و فروش محصولات خود با ما تماس بگیرید.


در حال حاضر به عنوان مدیر تولید خط چاپ و مونتاژ در کارخانه مرصا فعالیت می کنم. مدرک کارشناسی رو در رشته مهندسی رباتیک از دانشگاه صنعتی شاهرود گرفتم و ارشد رو در رشته مدیریت در دانشگاه تهران ادامه دادم. از سال 1396 رسما فعالیتم رو در شرکت مرصا شروع کردم و تجربیات و مطالعات شخصیم رو به اشتراک می گذارم.

0 پاسخ

ثبت دیدگاه

مایل به ملحق شدن به بحث هستید ؟
به ما بپیوندید !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *