بازاریابی محصولات الکترونیکی

بازاریابی محصولات الکترونیکی

بازاریابی مهمترین دغدغه هر مجموعه تولیدی است، هدف اصلی هر فرایند تولیدی ، کسب و کاری است که منجر به سود و منافع مالی شود. بازاریابی است که این هدف از تولید را محقق می سازد. بازاریابی در دنیای رقابتی امروز با نشاندن شخصی به عنوان بازاریاب تلفنی، تبلیغات کور و برنامه ریزی نشده و شرکت در نمایشگاه ها امری هزینه بر و بیهوده است. یکی از خدمات ما برای تولید کنندگان صنایع الکترونیک کشور، بازاریابی فروش محصولات آنهاست. تخصص ما بازاریابی محصولات الکترونیکی است.

بازاریابی برای شرکتهای دانش بنیان

مشکل شرکت های دانش بنیان عدم توانایی فنی و علمی در تولید محصول نیست، بلکه نگرانی از ناتوانی در فروش این محصولات است که آنان را از ورود به عرصه های جدید برحذر می دارد. بسیاری از این شرکت ها ترجیح می دهند پروژه ای را به صورت سفارشی قبول کنند و به تعداد محدود تولید نمایند و خود را درگیر بازاریابی و فروش محصولات نکنند زیرا برطبق یک اصل نانوشته؛ تولید بر مبنای سفارش یعنی تولید با تضمین فروش.

دلایل عدم موفقیت در بازاریابی

اما چرا شرکت های تولید کننده صنایع الکترونیک کشور تا این اندازه در زمینه بازاریابی و فروش ضعف دارند؟

باید مشکل اصلی را در ساختار این شرکت ها دنبال کرد، اکثر این شرکت ها متشکل از افرادی با نبوغ و دانش مهندسی هستند و نیروهای بازرگانی، تحلیلگران بازار و کارشناسان بازاریابی به تعداد کافی در هسته ی اصلی این شرکت ها قرار نگرفته اند. ساختار این شرکت ها عمدتا متشکل از طراحان الکترونیک است، حال آنکه در چرخه محصول، طراحی فقط بخش کوچکی از کل پروسه تولید و فروش را تشکیل می دهد.

بازاریابی محصولات الکترونیکی

یکی از خدمات شرکت مرصا ارائه مشاوره بازاریابی و همکاری در فروش محصولات الکترونیکی برای شرکت های دانش بنیان و تولیدی است.

افتخار ما بازاریابی برای محصولات تولید ملی است تا بازرگانی برای محصولات خارجی، ما اطمینان داریم محصول با کیفیت ایرانی می تواند با برنامه ریزی درست جایگاه مناسبی در بازار پیدا کند.

 

مقالات مرتبط:

چرخه بازاریابی و فروش یک شرکت تولیدی3... چرخه بازاریابی و فروش یک شرکت تولیدی پس از عبور از مرحله طراحی یک استراتژی بازاریابی مشتری گرا و آماده كردن طرح و برنام...
چگونگی جذب مشتری خوب تبلیغات، تنها جزء فرآیند بازاریابی و راه جذب مشتری برای شرکت تولیدی شما نیست. امروزه بسیاری از شرکت‌های تولیدی و فروشگاه...
چرخه بازاریابی و فروش یک شرکت تولیدی...  مقدمه: "چرخه بازاریابی و فروش یک شرکت تولیدی" عنوانی است که برای ارائه اطلاعات ضروری در امر فروش و بازاریابی شرکت های ...
چرخه بازاریابی و فروش یک شرکت تولیدی2... چرخه بازاریابی و فروش یک شرکت تولیدی در مقالات گذشته به توضیح گام اول از چرخه بازاریابی و فروش یک شرکت تولیدی و صنعتی (...
چرخه بازاریابی و فروش یک شرکت تولیدی1...  چرخه بازاریابی و فروش یک شرکت تولیدی در مقاله ی قبل مراحل چرخه بازاریابی و فروش یک شرکت تولیدی را نام بردیم ؛ ا...
چرخه بازاریابی و فروش یک شرکت تولیدی4... چرخه بازاریابی و فروش یک شرکت تولیدی بخش آخر: کسب ارزش از مشتری؛ در مقالات گذشته فرآیند چهارگانه چرخه بازاریابی و فروش...
0 پاسخ

ثبت دیدگاه

مایل به ملحق شدن به بحث هستید ؟
به ما بپیوندید !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *