بازاریابی و فروش محصولات الکترونیکی

روش های بازاریابی و فروش محصولات الکترونیکی

فروش محصول نیازمند برنامه ریزی، طراحی و هدف گذاری است. تبلیغات کور، بازاریابی بی هدف و نهایتا بی نتیجه ماندن تمام زحمات تولید کنندگان ما ناشی از یک چیز است: “مدیریت بازاریابی ضعیف” . هنوز برخی از همکاران عزیز ما تصور می کنند با استخدام بازاریاب تلفنی یا ویزیتور حضوری می توانند در دنیای رقابتی امروز محصول خود را به فروش برسانند. بازاریابی و فروش محصولات الکترونیکی از فروش محصولات مصرفی به مراتب پیچیده تر است. بازاریابی محصولات تخصصی نیازمند دانش بازاریابی و فنی در مورد محصول است.

بازاریابی الکترونیک, بازاریابی برق, بازاریابی و فروش محصولات الکترونیکی, فروش, مدارهای الکترونیکی

چگونه محصولتان را بفروشید؟

شما دو راهکار در پیش رو دارید یا روش های سنتی را کنارگذاشته و به سراغ روش های جدید فروش بروید و یا بازاریابی محصول خود را به متخصصان این حوزه واگذار کنید. در صورت تمایل برای فروش محصول توسط خودتان باید در قدم اول اطلاعاتی در خصوص بازاریابی و روش های آن بدست آورید که مقالاتی در این خصوص در سایت قرار داده شده و می توانید با مطالعه ی آن ها اطلاعات خود را در این حوزه تکمیل کنید. در ادامه به توضیح بخشی از این روش می پردازیم.


روش اول؛ خودتان دست بکار شوید.

بازاریابی الکترونیک, بازاریابی برق, بازاریابی و فروش محصولات الکترونیکی, فروش, مدارهای الکترونیکی

برای برنامه ریزی بازاریابی در سه زمینه باید اقدام کرد:

  • برنامه راهبردی(استراتژی) بازاریابی
  • ایجاد ابزار های بازار یابی مناسب
  •  بدست آوردن مشتریان جدید و حفظ مشتریان ثابت

استراتژی؛

هدف گذاری های کلان و برنامه های بلند مدتی است که نتیجه و راه ما را مشخص می کند.  ایجاد موقعیت متمایز رقابتی ، برند سازی، قیمت گذاری و ایجاد کانال های توزیع محصول از این جمله است.

ابزارهای بازار یابی؛ 

بازاریابی الکترونیک, بازاریابی برق, بازاریابی و فروش محصولات الکترونیکی, فروش, مدارهای الکترونیکی

منظور از ابزارهای بازاریابی تمام امکاناتی است که از آن جهت نفوذ در بازار و ارائه محصول استفاده می کنیم. برای مثال: محتوا(کاتالوگ، بروشور و …) برای توضیح و ارائه محصول، نام گذاری مناسب محصولات، محتوای گرافیکی جذاب برای محصول و …. همه امکاناتی است که برای بازاریابی به آن نیاز داریم و باید آن را ایجاد کنیم.

کسب مشتری؛

هر روشی که برای یافتن مشتریان بالقوه وتلاش برای تبدیل نمودن آنها به مشتریان دائمی می کنیم؛ برنامه ریزی جهت کسب مشتری است. دو مرحله قبل (استراتژی و ابزار ها) زیرساختی برای عملی نمودن این بخش است. در برنامه ریزی کسب مشتری به طراحی چرخه فروش، طراحی کمپین ها و تخصیص بودجه بازاریابی می پردازیم.


روش دوم؛ به ما اعتماد کنید.

بازاریابی الکترونیک, بازاریابی برق, بازاریابی و فروش محصولات الکترونیکی, فروش, مدارهای الکترونیکی

هر یک از موارد یاد شده نیاز به ساعت ها زمان و خلاقیت دارد که اصولا در شرکت های کوچک به سختی یافت می شود زیرا که تمام تمرکز بر بخش فنی کار است. شناخت رفتار مصرف کننده، برندسازی، ایجاد محتوای گرافیکی، تبلیغات در شبکه های اجتماعی و هزاران هزار اطلاعات دیگر نیازمند داشتن تخصصو تجربه است. 

 

توصیه ی ما برای تولید کنندگان صنایع برق و الکترونیک و تمام صنایع دیگر کشور استفاده از خدمات شرکت مرصا در حوزه ی بازاریابی و فروش محصولات الکترونیکی و سایر محصولات است. ما پس از مطالعات آماری و برنامه ریزی دقیق، بهترین روش رساندن مشتری به شما را پیاده سازی و اجرا خواهیم کرد. تخصص ما بازاریابی و فروش محصول است.


برای کسب اطلاعات بیشتر با واحد بازاریابی مرصا تماس بگیرید.

بازاریابی الکترونیک, بازاریابی برق, بازاریابی و فروش محصولات الکترونیکی, فروش, مدارهای الکترونیکی


 

در حال حاضر به عنوان مدیر تولید خط چاپ و مونتاژ در کارخانه مرصا فعالیت می کنم. مدرک کارشناسی رو در رشته مهندسی رباتیک از دانشگاه صنعتی شاهرود گرفتم و ارشد رو در رشته مدیریت در دانشگاه تهران ادامه دادم. از سال 1396 رسما فعالیتم رو در شرکت مرصا شروع کردم و تجربیات و مطالعات شخصیم رو به اشتراک می گذارم.

3 پاسخ
  1. فرزاد فاروقی گفته:

    با سلام خدمت مدیریت محترم
    بدین وسیله یکی از محصولات این شرکت به عنوان نمونه معرفی میگردد. کاتالوگ دستگاه در لینک ذیل آمده است.
    لطفا آن را مطالعه فرمایید. در صورت نیاز توضیحات بیشتر ارائه خواهد شد.
    حوزه کاری این شرکت طراحی و ساخت دستگاههای مختلف مبتنی بر مکاترونیک میباشد.قصد ما فروش محصولات خود به کمک شماست.
    لینک فایل کاتالوگ :
    http://goo.gl/ilGHKH
    فاروقی – شرکت کارا کنترل هوشمند

    پاسخ
    • دانیال طوسی گفته:

      با سلام
      همکاری با شما باعث افتخار ماست. محصول مشابه شما (GSM controller) پیش از این نیز توسط تیم بازاریابی ما به فروش رسیده است. ان شاالله پس از ارزیابی اولیه بر روی فروش محصول شما کار خواهیم کرد.
      موفق باشید.

      پاسخ
  2. سیدماکان ترابی گفته:

    سلام
    یک شرکت دانش بنیان هستیم که چند محصول الکترونیکی از جمله دستگاه اعلان مکان خطا در شبکه های ۲۰ کیلوولت (از نروژ وارد می‌شد)، دستگاه کنترل و مانتیورینگ ولتاژ، جریان و توان شبکه‌های توزیع و … آماده تولید داریم.
    در جشنواره خوارزمی صاحب مقام سوم و دارنده لوح تقدیر از معاون رئیس جمهور، وزیر نیرو و وزیر علوم هستیم.
    در زمینه‌ی فروش نیاز به کمک داریم

    پاسخ

ثبت دیدگاه

مایل به ملحق شدن به بحث هستید ؟
به ما بپیوندید !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *