چرخه بازاریابی و فروش یک شرکت تولیدی

باور عمومی از “چرخه بازاریابی و فروش یک شرکت تولیدی” شامل پروسه ای است که یک تولیدکننده از محصولی که هیچ تحقیقات جدی در خصوص بازار آن نشده چند صد محصول تولید کرده و برای فروش آن می خواهد محصول را به بازار برده و به تک تک فروشنده های آن صنف نشان دهد تا شاید مشتری برای محصولش بیابد!!!

اما آیا هنوز هم این شیوه جواب می دهد؟

آنچه که امروزه باعث بهبود شیوه های فروش محصولات پر رقابت همچون گوشی های موبایل یا لوازم خانگی شده است؛ استفاده از بازاریابی دیجیتال و رسانه های اجتماعی است. اگر شما نیز قصد افزایش میزان فروش محصولاتتان را دارید باید بدانید که اولین کاری که در این مورد انجام دهید دل کندن از روش های سنتی و روی آوردن به روش های نوین بازاریابی است.

شما چگونه به ما رسیدید؟ از طریق سرچ در گوگل برای رفع نیاز… این همان روشی است که ما برای شما انجام می دهیم تا مشتریان شما تنها یک کلیک از شما فاصله داشته باشند. برای این کار؛

  • در قدم اول شما نیاز به یک وبسایت دارید.
  • در قدم دوم کافی است نوع شناخت مشتریان تان از محصول را شناسایی کنید.
  • در قدم سوم ما به سادگی شما را به  صفحه ی اول و حتی چند لینک اول گوگل می رسانیم.

    بنر بازاریابی و فروش یک شرکت تولیدی

بازاریابی در مدیریت نوین

آنچه که بسیاری از ما پس از شنیدن عبارت “بازاریابی” به ذهنمان خطور می کند، پیام های بازرگانی تلویزیون، بنرهای تبلیغاتی در سطح شهر و روزنامه ها و… است. اما باید

بدانیم بازاریابی صرفا در تبلیغات خلاصه نمی شود و تبلیغات تنها بخش نمایان و وسیله ای برای بازاریابی است.

امروزه مفهوم بازاریابی بیشتر به مانند یک فرآیند اجتماعی و مدیریتی است که با ایجاد یک رابطه مستحکم و ارزشمند با مشتری برای وی ایجاد ارزش کرده و از طریق آن از طرف مشتری ارزش متقابل دریافت می کند.

بازاریابی فرآیندی است که یک رابطه برد – برد و سودمند را میان شما و مشتری تان ایجاد می کند. برای ایجاد این رابطه قوی باید اصولی را رعایت کرد که ما به آن چرخه بازاریابی و فروش محصول می گوییم. این تعریف یک مدل 5 مرحله ای را شامل می شود که فرآیند بازاریابی را به طور کامل پوشش خواهد داد.


چرخه بازاریابی و فروش یک شرکت تولیدی:

  1. درک بازار، نیاز های مشتری و خواسته هایش
  2. طراحی یک استراتژی بازاریابی مشتری گرا
  3. ایجاد یک برنامه بازاریابی جهت ارائه بهترین ارزش ها
  4. برقراری یک رابطه هوشمند با مشتری
  5. دریافت ارزش از جانب مشتری جهت ایجاد سود و درآمد

هرچند عناوین این پنج مرحله به سادگی بیان کننده کل موضوع است، اما اجرای هرکدام ظرافت ها و نکات خاصی را شامل می شود که در مقالات بعدی به توضیح هر مرحله خواهیم پرداخت. ادامه دارد…

چرخه بازاریابی و فروش یک شرکت تولیدی


 

مقالات مرتبط:

چرخه بازاریابی و فروش یک شرکت تولیدی 1...  چرخه بازاریابی و فروش یک شرکت تولیدی در مقالات قبل چرخه بازاریابی و فروش یک شرکت تولیدی توضیح دادیم که برای جذب مش...
چرخه بازاریابی و فروش یک شرکت تولیدی3... چرخه بازاریابی و فروش یک شرکت تولیدی پس از عبور از مرحله طراحی یک استراتژی بازاریابی مشتری گرا و آماده كردن طرح و برنام...
چرخه بازاریابی و فروش یک شرکت تولیدی4... چرخه بازاریابی و فروش یک شرکت تولیدی بخش آخر: کسب ارزش از مشتری؛ در مقالات گذشته فرآیند چهارگانه چرخه بازاریابی و فروش...
چرخه بازاریابی و فروش یک شرکت تولیدی2... چرخه بازاریابی و فروش یک شرکت تولیدی در مقالات گذشته به توضیح گام اول از چرخه بازاریابی و فروش یک شرکت تولیدی ...
روش های جذب مشتری برای فروش بیشتر... روش های جذب مشتری برای فروش بیشتر آنچه که امروزه بسیاری از تولیدکنندگان دغدغه ی آن را دارند آشنایی و پیاده سازی روش ه...
راه های افزایش فروش و جذب مشتری... برقراری رابطه درست با مشتریان درست معمولا شرکت ها روابطشان با مشتریان را بر اساس میزان سودی که یک م...
0 پاسخ

ثبت دیدگاه

مایل به ملحق شدن به بحث هستید ؟
به ما بپیوندید !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *