راه های جذب مشتری

را های جذب مشتری

شرراه های جذب مشتری در صنعتکت‌های تولیدی چرخ دنده‌های کوچک اما  بسیار مهم در هر صنعت هستند که هر چه سریعتر حرکت کنند، چرخ صنعت نیز با سرعت بیشتری به حرکت در می آید. یکی از مهمترین دغدغه‌های شرکت‌های تولیدی راه های جذب مشتری است. ما در تلاشیم تا با بهره گیری از تجربه و دانش کارشناسانمان به حل این معضل بپردازیم.


بازاریابی از طریق مشتریان

امروزه بیشتر شرکت های تولیدی دنیا برای فروش محصولات خود دیگر به راه های تبلیغاتی گذشته اکتفا نمی کنند و همواره به دنبال راه های جذب مشتری نوین برای بازاریابی و فروش محصولات خود هستند.روش بازاریابی bike friday

شرکت Bike Friday یک شرکت تولیدکننده‌ی دوچرخه در آمریکاست، که تقریبا 1/3 از میزان کل فروشش توسط خود مشتریانش صورت می‌گیرد. این شرکت از طریق ایجاد انجمن‌های دوچرخه‌سواری، کلوپ های اینترنتی، مجلات و جشن های خیریه؛ جمعی از مشتریان خشنود خود را دورهم جمع می‌کند. این شرکت به درستی دریافته است که :

قدرت تبلیغات دهان به دهان این مشتریان بسیار بیشتر از تبلیغات پرهزینه می‌باشد.


Chiang یکی از مدیران بازاریابی این شرکت می‌‌گوید:

راه های جذب مشتری bike fridayما مشتریان راضی و خشنود خود را شناسایی می‌کنیم راه های جذب مشتری را پیدا می کنیم، آنها را جذب می‌کنیم و اجتماع مان را شکل می‌دهیم.

او مسئول بخش مشتریانی است که برای شرکت تبلیغ می‌کنند و سفرهای جهانی و بازاریابی آنها را مدیریت می‌کند. وظیفه ی او پیدا کردن راه های جذب مشتری راضی و خشنود و برقراری ارتباط با او است. با توجه به بودجه محدودی که این شرکت کوچک برای بازاریابی دارد؛ استراتژی ایجاد مشتریانی که خود برای شرکت تبلیغ می‌کنند، مهم ترین راه های جذب مشتری این شرکت است.


استراتژی دیگری که این شرکت دنبال می‌کند استفاده از تکنیک تولید سفارشی است؛

دمحصول سفارشی bike fridayوچرخه های سفارشی این شرکت با ظاهر متفاوت و تکنولوژی جدید توجه بسیاری از افراد را به سوی صاحب آن جلب می‌کند، که خود یکی از بهترین راه های جذب مشتری است و باعث فروش بهتر آن می‌شود. تاشو بودن این دوچرخه و قرار گرفتن آن در چمدانی که از گیت های فرودگاه نیز به راحتی عبور می‌کند، کارایی آن را بیشتر کرده است.

ماهیت بازار هدف این شرکت، برقراری ارتباط و ایجاد اجتماع را ایجاب می‌کند. وبسایت، بروشور و مجلات این شرکت پر از تصاویر مشتریان راضی از سراسر دنیاست.


استراتژی دیگری که شرکت برای افرادی که مشتری جدید معرفی می‌کنند در نظر گرفته، سیستم پاداش‌دهی به این افراد است.

سیستم پاداش دهی

مشتریان مجموعه ای از 12 کارت پستی را از شرکت دریافت می‌کنند که روی آن نام خودشان و فروشگاهی که دوچرخه را به آنها فروخته، درج می‌شود. هرگاه مشتری، فردی را می‌بیند که به دوچرخه علاقه‌مند است یکی از این کارت ها را به او می‌دهد تا آنها را پر کرده و در صندوق پستی بیندازد. سپس شرکت بروشور کاملی از محصولاتش را برای این فرد ارسال می‌کند. همچنین شرکت اطلاعات معرف و مشتری را در بانک اطلاعاتی خود ذخیره می‌کند تا اگر بعدها این مشتری بالقوه دوچرخه ای خرید، به معرفش جایزه ای پرداخت کند. این جایزه به انتخاب خود معرف $50 نقد یا $75 اعتبار خرید از شرکت است.

این شرکت تولیدی به خوبی فهمیده که تبلیغات در مجلات و روزنامه‌ها چندان بازدهی ندارد و مشتریان راضی و خشنود بهترین تبلیغات شرکت هستند.


Bike Friday نمونه ی خوبی از یک شرکت تولیدی است که استراتژی بازاریابی و فروشش را؛ “مشتریان راضی و خشنود” قرارداده است. همانطور که در مقالات چرخه بازاریابی و فروش محصولات تولیدی نیز گفتیم؛ رضایت مشتریان رکن اساسی و بسیار مهم یک شرکت تولیدی است.

جذب مشتری راضی


contact mersaکارشناسان ما نیز “رضایتمندی مشتریان” را رکن اساسی چرخه بازاریابی و فروش و یکی از مهمترین راه های جذب مشتری می‌دانند و همواره تمام تلاششان را در کسب رضایت مشتریان به کار می‌گیرند تا با جذب مشتریان راضی، برگ برنده برای فروش محصولات تولیدی شما باشند.


0 پاسخ

ثبت دیدگاه

مایل به ملحق شدن به بحث هستید ؟
به ما بپیوندید !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *