روش های جذب مشتری برای فروش بیشتر

روش های جذب مشتری برای فروش بیشتر

آنچه که امروزه بسیاری از تولیدکنندگان دغدغه ی آن را دارند آشنایی و پیاده سازی روش های جذب مشتری برای فروش بیشتر محصولاتشان است. یکی از بهترین روش ها برای این کار بررسی شرکت های موفق در این حوزه است. آشنایی با روش شرکت هایی که قبلا موفقیت را تجربه کرده اند می تواند میانبری برای زودتر رسیدن ما به  موفقیت باشد. برای رسیدن به این هدف در این مقاله به بررسی روش NASCAR می پردازیم که توانسته مخاطبان زیادی برای خود جمع کندو تبدیل به یک شرکت بازاریابی موفق در آمریکا شده است.


روش بازاریابی NASCAR مسابقات ماشین های اسقاطی 

Nascar به یک تجربه هیجان اگیز و بسیار جذاب برای بسیاری از  مردم آمریکایی است و دومین برنامه پرمخاطب ورزشی در تلویزیون است. به طوری که از هر 10 نفر 4 نفر این مسابقات را پیگیری می کنند. و طور میانگین هر طرفدار Nascar سالانه 700 دلار خرج لوازم این برند می کند.

در واقع Nascar از یک مسابقه ماشین های قدیمی تبدیل به یک شرکت بزرگ بازاریابی شده است که به کمک اسپانسرهای خود سالانه ده ها میلیارد دلار درآمد دارد. سازنده ی این موفقیت Nascar ، رابطه ای است که با مشتریهایش ایجاد کرده است. هرساله تماشاچیان زیادی برای تماشای مسابقات NASCAR در هر کجای آمریکا که باشد سفر می کنند.


جذب مشتری به روش NASCAR

جالب است بدانید که NASCAR روش های جذب مشتری برای فروش بیشتر را درقالب هزینه برای مشتریان تعریف نمی کند. و سعی می کند با ایحاد احساس امنیت و آرامش مشتریان خود را حفظ و حتی جذب کند.

روش های جذب مشتری برای فروش بیشتر

برای مثال با فراهم آوردن محیطی مهیج و امن برای کودکان باعث شده تا خانواده ها دغدغه ای برای خلاص شدن از دست کودکانش در هنگام دیدن این مسابقه نداشته باشند. از طرفی Nascar با پوشش تلویزیونی مسابقاتش به فکر طرفدارانی که نمی توانند به محل مسابقات بیایند نیز بوده است. این تجربه هیجان انگیز را از طریق وب سایت نیز قابل پیگیری است.

نکته مهم دیگر امکان حضور فرد عادی در مسابقات است. فقط کافی است کمی با رانندگی آشنایی داشته باشند. نتیجه ی همه ی این روش ها برای NASCAR دستیابی به موفقیت های مالی میالیاردی توسط طرفدارانش است. شبکه های تلویزیونی هرساله میلیاردها دلار برای پخش مسابقات به این شرکت می پردازند.

همچنین تحقیقات نشان داده است که طرفداران این مسابقات بسیار وفادارتر از سایر مسابقات هستند و محصولات اسپانسرهای این شرکت را تا 3 برابر بیشتر از سایر محصولات مصرف می کنند! چنین رابطه قوی بین شرکت و طرفدارانش باعث شده بیش از 50 شرکت بزرگ در آمریکا علاقه مند به حمایت از این مسابقات شوند. Nascar یک شرکت حرفه ای بازاریابی است که به خوبی روش های جذب مشتری برای فروش بیشتر را درک کرده و در سیستم خود به اجرا در می آورد.

 Nascar و سایر شرکت های موفق امروز با تمرکز شدید بر مشتری مداری و انتخاب درست روش بازاریابی توانسته اند به موفقیت های چشمگیری دست پیدا کنند.


 

مقالات مرتبط:

چرخه بازاریابی و فروش یک شرکت تولیدی... باور عمومی از "چرخه بازاریابی و فروش یک شرکت تولیدی" شامل پروسه ای است که یک تولیدکننده از محصولی که هیچ تحقیق...
چرخه بازاریابی و فروش یک شرکت تولیدی4... چرخه بازاریابی و فروش یک شرکت تولیدی بخش آخر: کسب ارزش از مشتری؛ در مقالات گذشته فرآیند چهارگانه چرخه بازاریابی و فروش...
چرخه بازاریابی و فروش یک شرکت تولیدی3... چرخه بازاریابی و فروش یک شرکت تولیدی پس از عبور از مرحله طراحی یک استراتژی بازاریابی مشتری گرا و آماده كردن طرح و برنام...
چرخه بازاریابی و فروش یک شرکت تولیدی2... چرخه بازاریابی و فروش یک شرکت تولیدی در مقالات گذشته به توضیح گام اول از چرخه بازاریابی و فروش یک شرکت تولیدی ...
شرکت مشاوره بازاریابی و فروش خود را چگونه انتخاب ک... تصور رایج مردم از یک شرکت مشاوره بازاریابی و فروش، یک شرکت تبلیغاتی است. اگرچه تشابهاتی بین یک شرکت مشاوره بازاریابی و ف...
چگونگی جذب مشتری خوب تبلیغات، تنها جزء فرآیند بازاریابی و راه جذب مشتری برای شرکت تولیدی شما نیست. امروزه بسیاری از شرکت‌های تولیدی و فروشگاه...