پیش بینی بازار

روش های پیش بینی بازار

بازارسنجیاگر به فکر ورود به یک بازار جدید یا عرضه یک محصول جدید هستید اولین قدم بررسی این است که؛ آیا نیاز و مشتری بالقوه ای برای محصول مورد نظرتان وجود دارد یا خیر؟! پیش بینی بازار این اطمینان را به شما خواهد داد و بالاترین میزان بازگشت سرمایه را  نصیب شما خواهد کرد.

در سال های اخیر انواع  ابزارها، رویکردها و روش های پیش بینی بازار، به منظور پاسخگویی به نیازهای متفاوت ایجاد شده است. به طور کلی این تحقیقات جهت شناسایی فرصت ها و تهدیدهای بازار،نیازهای بازار ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا، تعیین سطح تبلیغات و سرمایه گذاری مورد نیاز صورت می گیرد. همچنین با بررسی نیروهای خارجی، روندهای بازار، موانع ورود، رقابت و محدودیت های سازمان، یک دید کلی در اختیار ما قرار می‌دهد.

فرآیند پیش بینی بازار

باید توجه داشته باشید که صرفا انجام یک پیش بینی بازار کافی نیست بلکه باید اطمینان پیدا کنید که این پیش بینی به خوبی صورت گرفته و اثربخش بوده است، برای اطمینان از کیفیت پیش بینی صورت گرفته به موارد زیر توجه کنید.

یک پیش بینی بازار  اصولی باید به بخش های کوچکتر شکسته شود و به سوالات زیر پاسخ دهد.

سوالارزیابی بازار به چه نحوی باید صورت گیرد؟

infoاین فرآیند باید به صورت سیستماتیک و جهت شناسایی نقاط قوت و ضعف صورت گیرد.

سوالآیا محیط بازاری که قصد فعالیت در آن را دارید به خوبی می شناسید؟

infoجهت بررسی از آنالیز PESTLE  استفاده کنید.

سوالاعضای کلیدی که روی موفقیت کسب و کار شما تاثیر می گذارند چه کسانی هستند؟ با کدام یک می توانید همکاری کنید؟ با کدام یک نیاز به برقراری ارتباط دارید؟

سوالآیا محصول یا شرکت شما دارای عملکرد مناسبی در بازار می باشد؟

infoاز آنالیز SWOT استفاده کنید.

سوالآیا داده ها و آمارها تصمیم شما را تایید می کنند؟

infoاز آنالیز کمی استفاده کنید.

سوالسهم بازار، درآمد و سود مورد انتظار شما چقدر می باشد؟

infoاز یک قالب، جهت انجام تخمین ها استفاده کنید.

در انتها نیز بررسی کنید که موردی را از قلم نینداخته باشید.

آنالیز SWOT

خدمات ما

تیم ما شما را در به اجرا درآوردن یک پیش بینی بازار  اصولی و اثربخش یاری خواهد رساند،خدمات ما شامل موارد زیر می باشد:

  • بررسی محصول، کاربردها و مصارف آن
  • بررسی تولید محصول در داخل و خارج از کشور
  • بررسی میزان مصرف محصول
  • تحلیل روند مصرف
  • بررسی روند صادرات و واردات محصول
  • بررسی نیازها و سلایق مصرف کنندگان
  • امکان سنجی بازار و صنعت مورد نظربازارسنجی
  • بررسی موانع ورود به بازار
  • پیش بینی حجم فروش
  • تجزیه و تحلیل و ارائه گزارش نهایی
  • ارائه پیشنهادات کاربردی جهت ارتقا محصول مورد نظر و بازار آن


مقالات مرتبط:

آموزش مطالعات تحقیقات بازار...  تحقیقات نشان می دهد مدیران کسب و کارهای موفق اطلاعات بسیاری در مورد مشتریان و رقبای خود دارند. بنابراین کسب موفقیت مستل...
روش های پیش بینی فروش محصولات جدید... این اظهار نظر که مرحله پیش بینی فروش، پیچیده ترین، مشکل ترین و در عین حال مهمترین بخش هر مطالعه بازار را تشکیل می دهد اد...
مطالعه امکان سنجی (طرح توجیهی تولید)... اهمیت داشتن یک طرح توجیهی تولید(مطالعه امکان سنجی) قبل از شروع یک کسب و کار چیست و چه مراحلی را شامل می‌شود؟ آیا انجام...
روش های بازارسنجی محصولات الکترونیکی... در راه اندازی یک کسب و کار جدید در زمینه تولید برد الکترونیکی یا توسعه بازار این محصولات نیاز به بررسی محیط داخلی و خارج...
اهمیت پیش بینی فروش  پیش بینی فروش چیست؟ پیش بینی فروش فرآیند پیش بینی عملکرد آینده بر اساس اطلاعات در دسترس از عملکرد گذشته است. اختصاص مق...
نیاز سنجی بازار برای موفقیت یک محصول، کشف نیازهای مشتری و بازار ضروری به نظر می رسد. نیاز سنجی بازار به کشف این نیازها کمک می‌کند. نیاز ...
0 پاسخ

ثبت دیدگاه

مایل به ملحق شدن به بحث هستید ؟
به ما بپیوندید !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *