پیش بینی بازار

روش های پیش بینی بازار

امکان سنجی بازار, بازارسنجی, تحقیقات بازار, مطالعه بازار, نیازسنجی بازاراگر به فکر ورود به یک بازار جدید یا عرضه یک محصول جدید هستید اولین قدم بررسی این است که؛ آیا نیاز و مشتری بالقوه ای برای محصول مورد نظرتان وجود دارد یا خیر؟! پیش بینی بازار این اطمینان را به شما خواهد داد و بالاترین میزان بازگشت سرمایه را  نصیب شما خواهد کرد.

در سال های اخیر انواع  ابزارها، رویکردها و روش های پیش بینی بازار، به منظور پاسخگویی به نیازهای متفاوت ایجاد شده است. به طور کلی این تحقیقات جهت شناسایی فرصت ها و تهدیدهای بازار،نیازهای بازار ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا، تعیین سطح تبلیغات و سرمایه گذاری مورد نیاز صورت می گیرد. همچنین با بررسی نیروهای خارجی، روندهای بازار، موانع ورود، رقابت و محدودیت های سازمان، یک دید کلی در اختیار ما قرار می‌دهد.

فرآیند پیش بینی بازار

باید توجه داشته باشید که صرفا انجام یک پیش بینی بازار کافی نیست بلکه باید اطمینان پیدا کنید که این پیش بینی به خوبی صورت گرفته و اثربخش بوده است، برای اطمینان از کیفیت پیش بینی صورت گرفته به موارد زیر توجه کنید.

یک پیش بینی بازار  اصولی باید به بخش های کوچکتر شکسته شود و به سوالات زیر پاسخ دهد.

امکان سنجی بازار, بازارسنجی, تحقیقات بازار, مطالعه بازار, نیازسنجی بازارارزیابی بازار به چه نحوی باید صورت گیرد؟

امکان سنجی بازار, بازارسنجی, تحقیقات بازار, مطالعه بازار, نیازسنجی بازاراین فرآیند باید به صورت سیستماتیک و جهت شناسایی نقاط قوت و ضعف صورت گیرد.

امکان سنجی بازار, بازارسنجی, تحقیقات بازار, مطالعه بازار, نیازسنجی بازارآیا محیط بازاری که قصد فعالیت در آن را دارید به خوبی می شناسید؟

امکان سنجی بازار, بازارسنجی, تحقیقات بازار, مطالعه بازار, نیازسنجی بازارجهت بررسی از آنالیز PESTLE  استفاده کنید.

امکان سنجی بازار, بازارسنجی, تحقیقات بازار, مطالعه بازار, نیازسنجی بازاراعضای کلیدی که روی موفقیت کسب و کار شما تاثیر می گذارند چه کسانی هستند؟ با کدام یک می توانید همکاری کنید؟ با کدام یک نیاز به برقراری ارتباط دارید؟

امکان سنجی بازار, بازارسنجی, تحقیقات بازار, مطالعه بازار, نیازسنجی بازارآیا محصول یا شرکت شما دارای عملکرد مناسبی در بازار می باشد؟

امکان سنجی بازار, بازارسنجی, تحقیقات بازار, مطالعه بازار, نیازسنجی بازاراز آنالیز SWOT استفاده کنید.

امکان سنجی بازار, بازارسنجی, تحقیقات بازار, مطالعه بازار, نیازسنجی بازارآیا داده ها و آمارها تصمیم شما را تایید می کنند؟

امکان سنجی بازار, بازارسنجی, تحقیقات بازار, مطالعه بازار, نیازسنجی بازاراز آنالیز کمی استفاده کنید.

امکان سنجی بازار, بازارسنجی, تحقیقات بازار, مطالعه بازار, نیازسنجی بازارسهم بازار، درآمد و سود مورد انتظار شما چقدر می باشد؟

امکان سنجی بازار, بازارسنجی, تحقیقات بازار, مطالعه بازار, نیازسنجی بازاراز یک قالب، جهت انجام تخمین ها استفاده کنید.

در انتها نیز بررسی کنید که موردی را از قلم نینداخته باشید.

امکان سنجی بازار, بازارسنجی, تحقیقات بازار, مطالعه بازار, نیازسنجی بازار

خدمات ما

تیم ما شما را در به اجرا درآوردن یک پیش بینی بازار  اصولی و اثربخش یاری خواهد رساند،خدمات ما شامل موارد زیر می باشد:

  • بررسی محصول، کاربردها و مصارف آن
  • بررسی تولید محصول در داخل و خارج از کشور
  • بررسی میزان مصرف محصول
  • تحلیل روند مصرف
  • بررسی روند صادرات و واردات محصول
  • بررسی نیازها و سلایق مصرف کنندگان
  • امکان سنجی بازار و صنعت مورد نظرامکان سنجی بازار, بازارسنجی, تحقیقات بازار, مطالعه بازار, نیازسنجی بازار
  • بررسی موانع ورود به بازار
  • پیش بینی حجم فروش
  • تجزیه و تحلیل و ارائه گزارش نهایی
  • ارائه پیشنهادات کاربردی جهت ارتقا محصول مورد نظر و بازار آن


در حال حاضر به عنوان مدیر تولید خط چاپ و مونتاژ در کارخانه مرصا فعالیت می کنم. مدرک کارشناسی رو در رشته مهندسی رباتیک از دانشگاه صنعتی شاهرود گرفتم و ارشد رو در رشته مدیریت در دانشگاه تهران ادامه دادم. از سال 1396 رسما فعالیتم رو در شرکت مرصا شروع کردم و تجربیات و مطالعات شخصیم رو به اشتراک می گذارم.

0 پاسخ

ثبت دیدگاه

مایل به ملحق شدن به بحث هستید ؟
به ما بپیوندید !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *