تشخیص قطعات اورجینال از تقلبی

چگونه قطعات smd قابل اطمینان پیدا کنیم ؟

امروزه نمایندگی های فروش و متخصص تشخیص قطعات اورجینال در بازار زیاد هستند و همگی ادعا میکنند که قطعات اصل و معتبر را دارند.اما واقعیت این است که برخی از نمایندگی ها برای سود کوتاه مدت خود از قطعات جعلی و کپی شده استفاده میکنند.بنابراین چگونه میتوانیم قطعات فیک را از قطعات اورجینال تشخیص دهیم؟سفارش مونتاژ برد, شرکت مونتاژ برد, قیمت مونتاژ dip, قیمت مونتاژ smd, مونتاژ اتومات


  • یک نماینده معتبر را  پیدا کنید:

سفارش مونتاژ برد, شرکت مونتاژ برد, قیمت مونتاژ dip, قیمت مونتاژ smd, مونتاژ اتوماتامروزه کیفیت و قیمت از عواملی هستند که  برای خرید هر محصولی مورد توجه قرار میگیرند.شما میتوانید از طریق وب سایت های رسمی نماینده های  واقعی را پیدا کنید .همیشه باید هدف شما این باشد که محصولات اورجینال را از طریق کانال های رسمی خریداری کنید. یک نماینده خوب باید موجودی انبار تولید کننده خودش را کنترل کند و باید اطمینان داشته باشد که از یک تولید کننده واقعی محصولات اورجینال را خریداری کرده است.


  • اعتبار شرکت را در نظر بگیرید :

سفارش مونتاژ برد, شرکت مونتاژ برد, قیمت مونتاژ dip, قیمت مونتاژ smd, مونتاژ اتوماتبطور کلی یک نماینده فروش معتبر محصولات خود را با گارانتی میفروشد و اینگونه باعث افزایش اعتبار نماینده میشود.اینکار باعث میشود که فروشنده از محصولات تقلبی خود داری کند. مرصا برندش براش خیلی ارزشمند است بنابراین باعث میشود که از هر تامین کننده ای خرید نکند و فقط از نماینده های معتبر خریداری کند.


  • قطعات را کنترل و بازرسی کنید :

سفارش مونتاژ برد, شرکت مونتاژ برد, قیمت مونتاژ dip, قیمت مونتاژ smd, مونتاژ اتوماتمهمترین مرحله کنترل و بازرسی مواد ورودی است .ما برای اطمینان،  قطعات را قبل از مونتاژ  کنترل میکنیم تا در حین تولید به مشکل بر نخوریم.در پارگراف بعدی به بررسی هر دسته از مواد خواهیم پرداخت :

ایسی ها قطعات اصلی در مدارهای الکترونیکی هستند.اما چگونه میتوانیم تشخیص دهیم که این قطعه  نو است یا ریفربیشد(قطعات مرجوعی) ؟


1-سطح بدنه قطعات را بررسی کنید

سفارش مونتاژ برد, شرکت مونتاژ برد, قیمت مونتاژ dip, قیمت مونتاژ smd, مونتاژ اتوماتاگر برای ظاهرسازی قسمتی از قطعه را صیقلی کرده باشند در صورت مشاهده زیر ذربین خراشهای کوچکی روی سطح بدنه دیده میشود.اگر با رنگ رو بدنه آن پوشانده باشند روشن به نظر میرسد و فاقد بافت پلاستیکی است.


2-نوشته حک شده روی قطعات را بررسی کنید :

سفارش مونتاژ برد, شرکت مونتاژ برد, قیمت مونتاژ dip, قیمت مونتاژ smd, مونتاژ اتوماتتولید کنندگان با کیفیت برای حک کردن روی بدنه قطعات از چاپ لیزری استفاده میکنند از نظر ظاهری کاملا واضح  است و پاک کردن آن دشوار است ولی نوشته های قطعات ریفربیشد به طور یکسان نیستند و هرکدام به یک سبکی نوشته شده است بنابراین به راحتی میتوانید قطعات نو را از ریفرییشد تشخیص دهید


3-پدهای قطعات را بررسی کنید :

سفارش مونتاژ برد, شرکت مونتاژ برد, قیمت مونتاژ dip, قیمت مونتاژ smd, مونتاژ اتوماتاگر پایه های قطعات با یک روکش نازک براق شده باشد ممکن است قطعه بازسازی کرده باشند. قطعات اورجینال کاملا قلع اندود هستند و رنگ آنها تیره و یکدست است وهمچنین هنگام خراشیدن اکسیده نمیشوند.


4- تاریخ مصرف قطعات را بررسی کنید:

سفارش مونتاژ برد, شرکت مونتاژ برد, قیمت مونتاژ dip, قیمت مونتاژ smd, مونتاژ اتوماتممکن است تاریخی که روی بسته بندی محصول نوشته شده است به تاریخ جدید باشد اما با شکل ظاهری و طول عمر محصول متناقض باشد .بنابراین موقع استفاده از قطعات ممکن است یا کد را به صورت  واضح ننوشته باشند و یا ازشکل ظاهری قطعه شما تشخیص میدهید که تاریخ مصرف آن با خود محصول هم خوانی دارد یا نه.


5-ضخامت بدنه قطعات را باهم مقایسه کنید :

سفارش مونتاژ برد, شرکت مونتاژ برد, قیمت مونتاژ dip, قیمت مونتاژ smd, مونتاژ اتوماتقطعات استفاده شده را عمیقا صیقل میدهند تا مارک های قدیمی آن پاک شود که بتوانند آنها را بعنوان قطعات جدید جلوه دهند بنابراین تشخیص قطعات اورجینال از فیک کار سختی نیست.

بنابراین ضخامت اینگونه قطعات از حالت نرمال آن کمتر خواهد بود. حتی اگر از دستگاه کولیس هم برای تشخیص  ضخامت استفاده کنید ممکن است باز هم برای شما تشخیص آن دشوار باشد.  اما اگر به جلو کولیس  نگاه کنید و شکل ظاهری قطعه را بررسی کنید ممکن است واضح تر باشد.قطعاتی که بدنه پلاستیکی دارند لبه ها به صورت گرد هستند اما سنگ زنی بیش از حد باعث میشود که لبه های به شکل مستطیلی و تیز شوند بنابراین این قطعات حتما ریفربیشد هستند.


خدمات تولیدی مرصا :

شرکت مرصا بعد از 5 سال ارائه خدمات تولیدی به مشتریان  همچنین بخش  بازرسی و کنترل  قطعات  را انجام میدهد اگر چه تامین کننده  قطعات فیک کمتر شده است اما برای جلوگیری از استفاده  قطعات فیک با بازرسی ها انجام میشود و هنوز هم جز مهمترین بخش های تولید میباشد. ما همچنین با تامین کننده هایی که از اعتبار بالایی برخوردار هستند و محصولات با کیفیتی را ارائه میدهند همکاری میکنیم.سفارش مونتاژ برد, شرکت مونتاژ برد, قیمت مونتاژ dip, قیمت مونتاژ smd, مونتاژ اتومات

شما میتوانید خدمات مونتاژ بردهای الکترونیکی خود را با اطمینان به ما بسپارید و برای تهیه و تشخیص قطعات اورجینال از متخصصان ما درخواست راهنمایی کنید.

 

 

 

در حال حاضر به عنوان مدیر تولید خط چاپ و مونتاژ در کارخانه مرصا فعالیت می کنم. مدرک کارشناسی رو در رشته مهندسی رباتیک از دانشگاه صنعتی شاهرود گرفتم و ارشد رو در رشته مدیریت در دانشگاه تهران ادامه دادم. از سال 1396 رسما فعالیتم رو در شرکت مرصا شروع کردم و تجربیات و مطالعات شخصیم رو به اشتراک می گذارم.