شرکت تولیدکننده pcb

تنوع محصولات یک شرکت تولیدکننده pcb

اگر به یک شرکت تولیدکننده pcb سر بزنید متوجه خواهید شد که روزانه انواع و اقسام pcb به تعداد نامحدود، از جنس های مختلف تولید می شوند. چنین حجم بالایی برای تولید یک محصول بیانگر تنوع کاربری آن است. در ادامه به بیان چند نمونه کار شرکت مرصا از کاربردهای برد الکترونیکی می پردازیم.

تولید PCB, تولید برد مدار چاپی, چاپ pcb, چاپ برد, چاپ برد الکترونیکی, چاپ برد مدارچاپی, سفارش PCB, قیمت چاپ pcb


بردهای الکترونیکی تجهیزات پزشکی

تولید PCB, تولید برد مدار چاپی, چاپ pcb, چاپ برد, چاپ برد الکترونیکی, چاپ برد مدارچاپی, سفارش PCB, قیمت چاپ pcbبه دلیل ضرورت رعایت استانداردهای خاص برای محصولات صنایع پزشکی، بردهای تولید شده برای این نوع محصولات به استانداردهایی بالاتر از سایر انواع بردها احتیاج دارند. بعضی از نمونه کارهای شرکت مرصا بعنوان شرکت تولیدکننده pcb بردهای محصولات پزشکی عبارتند از:

  • مانیتور:  نشانگرها و مانیتورهای مراقبت های پزشکی همچون دستگاه سنجش قند خون، نمایشگر ضربان قلب و دستگاه سنجش فشار خونتولید PCB, تولید برد مدار چاپی, چاپ pcb, چاپ برد, چاپ برد الکترونیکی, چاپ برد مدارچاپی, سفارش PCB, قیمت چاپ pcb
  • تجهیزات اسکن: دستگاه های سی تی اسکن و تکنولوژی عکس برداری اغلب متشکل از تجهیزات و بردهای الکترونیکی هستند.
  • سیستم های کنترل: تجهیزات کنترل تزریق مایع، سرعت جریان و توزیع آن به صورت الکترونیکی کنترل می شوند.
  • دستگاه های داخلی: دستگاههای تنظیم کننده ی ضربان قلب و دستگاه های داخلی مشابه که سلامت بیمار را حفظ می کنند توسط PCB های کوچک که در مراکز آنها قراردارد کار می کنند.
  • ابزار تحقیقاتی: تحقیقات پزشکی با استفاده از ابزارهای متعدد علمی برای مطالعه بیماری و آزمایش نتایج بیمار انجام می شود. این تجهیزات شامل انواع میکروسکوپهای الکترونیکی، تجهیزات بینایی سنجی و سیستم های کنترل برای ژنراتورها و کمپرسورها از دیگر ابزار می باشد.

تولید PCB, تولید برد مدار چاپی, چاپ pcb, چاپ برد, چاپ برد الکترونیکی, چاپ برد مدارچاپی, سفارش PCB, قیمت چاپ pcb

بردهای الکترونیکی لوازم مصرفی

لوازم الکترونیکی مصرفی دستگاههایی هستند که ما روزانه از آنها استفاده می کنیم، مانند تلفن های همراه و رایانه. استفاده از بردهای الکترونیکی در لوازم الکترونیکی مصرفی بسیار فراوان است. موارد زیر فقط چند مورد از رایج ترین  کاربردهای بردهای الکترونیکی در لوازم مصرفی ما است شرکت تولیدکننده pcb تمام این بردها را تولید خواهد کرد.

  • موبایل: گوشی های هوشمند و تبلت در صدر جدول لوازم مورد استفاده ی ما در طول روز قرار دارند. که تقریبا در تمام مدت همراه ما هستند.تولید PCB, تولید برد مدار چاپی, چاپ pcb, چاپ برد, چاپ برد الکترونیکی, چاپ برد مدارچاپی, سفارش PCB, قیمت چاپ pcb
  • کامپیوتر: رایانه های رومیزی و لپ تاپ هر دو شامل انواع بردهای الکترونیکی درون خود هستند. علاوه بر این تمامی تجهیزات جانبی این وسایل نیز با pcb کار می کنند از دسته های بازی گرفته تا انواع موس و پرینتر…
  • دوربین و دستگاه های ضبط: عملکر دوربین فیلمبرداری، دوربین دیجیتال، میکروفون و سایر دستگاه های ضبط همگی وابسته به بردهای الکترونیکی است.
  • تجهیزات بازی و سرگرمی: اکثر سیستم هایی که برای سرگرم شدن از آنها استفاده می کنیم، از دستگاه های DVD و کنسول بازی تا تلویزیون و سیستم استریو همه عملکرد وابسته به برد الکترونیکی دارند.
  • لوازم خانگی: تقریبا تمام دستگاههای امروزی با استفاده از قطعات الکترونیکی کار می کنند: مایکروویو، یخچال، فریزر، قهوه ساز، هود و…

بردهای الکترونیکی صنعتی

تولید PCB, تولید برد مدار چاپی, چاپ pcb, چاپ برد, چاپ برد الکترونیکی, چاپ برد مدارچاپی, سفارش PCB, قیمت چاپ pcb

یکی دیگر از مهم ترین کاربرد بردهای الکترونیکی در تجهیزات صنعتی است. بردهای الکترونیکی کل سیستم کارخانجات و تاسیسات تولید را کنترل می کنند. این بردها می بایست توانایی کار در شرایط سخت صنعتی را داشته باشند و نیازمند طول عمر بیشتری به نسبت سایر بردها هستند . انواع بردهای مورد استفاده در صنعت شامل؛

  • تجهیزات صنعتی: انواع دستگاه cnc و برش و پرس های مورد استفاده در صنعت تولید
  • تجهیزات اندازه گیری: تجهیزات مورد استفاده برای اندازه گیری و کنترل فشار، دما و سایر متغیرهای فرآیند تولید
  • تجهیزات برق: مبدل های AC به DC، تجهیزات تولید انرژی خورشیدی و سایر دستگاه های کنترل قدرت.

بردهای الکترونیکی وسایل نقیلهتولید PCB, تولید برد مدار چاپی, چاپ pcb, چاپ برد, چاپ برد الکترونیکی, چاپ برد مدارچاپی, سفارش PCB, قیمت چاپ pcb

امروزه خودروها تا حد زیادی وابسته به قطعات الکترونیکی هستند. در گذشته، مدارهای الکترونیکی تنها برای برد سوئیچ و شیشه پاک کن ها استفاده می شدند، اما خودروهای مدرن برای مقاصد بیشتری از بردهای الکترونیکی استفاده می کنند. چند مورد از کاربردهای معمول PCB در خودرو عبارت است از:

  • تولید PCB, تولید برد مدار چاپی, چاپ pcb, چاپ برد, چاپ برد الکترونیکی, چاپ برد مدارچاپی, سفارش PCB, قیمت چاپ pcbسیستم مانیتورینگ: امروزه در بسیاری از خودروها این سیستم با استفاده از دوربین جلو و عقب برای اندازه گیری فاصله و هشدار به راننده در زمان برخورد با اشیا نزدیک استفاده می شود.
  • سیستم های کنترل: سیستم های کنترلی خودرو، از جمله سیستم های کنترل دور موتور، تنظیم کننده سوخت و …
  • سیستم های مسیریابی: مسیریاب یا GPS به رانندگان کمک می کند مسیر خود را در نواحی نا آشنا پیدا کرده و سریع ترین راه رسیدن به مقصد را شناسایی کنند
  • دستگاه های صوتی و تصویری: بسیاری از خودروهای موجود در بازار دارای داشبورد پیشرفته ای هستند که وسیله نقلیه را به رادیو، مسیریاب، تلفن، سیستم پخش موزیک و ویدیو و … متصل می کند.


برای کسب اطلاعات در خصوص طراحی دزدگیر سیم کارتی خودرو کلیک کنید.


تولید PCB, تولید برد مدار چاپی, چاپ pcb, چاپ برد, چاپ برد الکترونیکی, چاپ برد مدارچاپی, سفارش PCB, قیمت چاپ pcb

بردهای الکترونیکی لوازم روشنایی

بردهای الکترونیکی یک قطعه ی همه کاره برای انواع سیستم روشنایی هستند. چند مورد از رایج ترین کاربردهای pcb در این سیستم که یک شرکت تولیدکننده pcb توانایی تولید آن را دارد عبارت است از:

  • تولید PCB, تولید برد مدار چاپی, چاپ pcb, چاپ برد, چاپ برد الکترونیکی, چاپ برد مدارچاپی, سفارش PCB, قیمت چاپ pcbصنعت خودرو: یکی از بیشترین کاربرد بردهای الکترونیکی در صنعت خودرو است. چراغ های جلو و عقب، چراغ ترمز و تمام چراغ هایی که در خودرو بکار برده شده جز این دسته هستند. یکی از پرفروش ترین سفارشات ما به عنوان یک شرکت تولیدکننده pcb به ویژه لامپ های LED خودرو است.
  • صنعت پزشکی: چراغ های روشنایی در صنعت پزشکی اهمیت فراوانی دارند، چرا که نورپردازی می تواند به بهبود دید و افزایش دقت بینایی پزشک کمک کند.
  • روشنایی اماکن مسکونی و عمومی: علاوه بر موارد بالا، استفاده از برد LED برای روشنایی در قالب راهنما و نمایشگر به شدت رو به افزایش است. علاوه بر آن BMS به دنبال افزایش هوشمند سازی اماکن و بویژه  هوشمند سازی سیستم روشنایی است. یکی دیگر از تولیدات شرکت مرصا به عنوان شرکت تولیدکننده pcb تولید انواع بردهای LED و درایور LED است.

بردهای الکترونیکی در سایر محصولات

تولید PCB, تولید برد مدار چاپی, چاپ pcb, چاپ برد, چاپ برد الکترونیکی, چاپ برد مدارچاپی, سفارش PCB, قیمت چاپ pcb

کاربری بردهای الکترونیکی فراتر از یک مقاله است و این مقاله صرفا نمونه ی کوچکی از کاربردهای بردهای الکترونیکی را بیان کرده است. بسیاری دیگر از بردهای پرکاربرد شامل؛

  • صنایع دریایی:کشتی های بزرگ مسافری یا باری، قایق های تفریحی و حتی زیردریایی ها همگی از بردهای الکترونیکی برای راهبری استفاده می کنند. تعیین مسیر، کنترل موتورها و سیستم توزیع برق همه بردهای مورد استفاده در تجهیزات دریایی هستند.
  • سیستم های امنیتی: یکی دیگر از کاربردهای بردهای الکترونیکی در سیستم های امنیتی همچون دزدگیر اماکن و دزدگیر خودرو است. علاوه بر دزدگیرها قفل های الکتریکی و انواع اجزای سیتم اعلام حریق همگی دارای بردهای الکترونیکی هستند.

 برای آشنایی با  اجزای سیستم اعلام حریق کلیک کنید.


مرصا شرکت تولیدکننده pcb

همانطور که دیدید بردهای الکترونیکی در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. شرکت مرصا مفتخر است که توانسته در بیشتر زمینه های پرکاربرد تولید pcb ورود پیدا کرده و شرکت مورد اطمینان بیشتر تولید کننده های محصولات مختلف باشد.

علاوه بر تولید، تیم فنی مرصا با طراحی انواع بردهای الکترونیکی توانسته اند محصولات جدیدی را به بازار ارئه کنند. آنچه که درنهایت تیم مرصا به دنبال آن است کسب رضایت مشتریانش است. و در این راستا از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد. اگر شما نیز به دنبال یک شرکت تولیدکننده pcb هستید می توانید  سفارش خود را ثبت و استعلام قیمت نمایید.


 جهت ثبت سفارش و یا استعلام قیمت آنلاین چاپ pcb کلیک کنید


در حال حاضر به عنوان مدیر تولید خط چاپ و مونتاژ در کارخانه مرصا فعالیت می کنم. مدرک کارشناسی رو در رشته مهندسی رباتیک از دانشگاه صنعتی شاهرود گرفتم و ارشد رو در رشته مدیریت در دانشگاه تهران ادامه دادم. از سال 1396 رسما فعالیتم رو در شرکت مرصا شروع کردم و تجربیات و مطالعات شخصیم رو به اشتراک می گذارم.