طراحی و تولید بسته بندی محصولات

در طراحی و تولید بسته بندی محصولتان می‌توانید هر شکل، اندازه، ترکیب و رنگی را متصور شوید. بسته بندی می تواند اولین تاثیر مثبتی باشد که محصول و برند تجاری شما بر مشتریان می‌گذارد. اگر محصول شما از آن دسته محصولاتی است که مشتریان در قفسه های فروشگاه نیز می توانند به دنبال آن باشند؛ بسته بندی عامل مهمی در تصمیم گیری مشتریان برای انتخاب محصول شما خواهد بود. این مقاله در دنباله ی مقالات نکات کاربردی  برای طراحی یک بسته بندی جذاب بیان شده است. در ادامه به بیان نکاتی برای جذب مشتری با استفاده از بسته بندی محصول می پردازیم.


بسته بندی خلاقانه, بسته بندی محصولات الکترونیکی, روش های طراحی بسته بندی, طراحی جعبه

بازاریابی به روش توله سگی؛

فروشندگان روش‌های زیادی برای جذب مشتریان خود دارند. یکی از این روش‌ها “بازاریابی توله سگی” است. نام‌گذاری این روش به دلیل پر استفاده بودن آن در فروشگاه های حیوانات خانگی است. این فروشگاه ها  در ابتدای ورود به دست هر مشتری یک توله سگ می دهند تا در طول گردش در فروشگاه همراه شان باشد. این حرکت موجب می شود که فرد به طور ناخواسته با حیوان ارتباط برقرار کرده و در تصمیم گیری دچار سوگیری شود. بررسی ها نشان داده است که  بیش از 90% افراد، دقیقا همان سگی را انتخاب می کنند که از ابتدا همراهی شان کرده است.

محصول شما برای فروشندگانی که از این روش استفاده می کنند باید دارای ویژگی‌هایی باشد که مشتری بتواند با لمس آن احساس مثبتی را تجربه کند. اینکه طراحی و تولید بسته بندی شما تا چه حد می تواند تداعی گر این حس مثبت برای افراد باشد بسیار مهم است.


طراحی و تولید بسته بندی یک حس شخصی؛

بسته بندی خلاقانه, بسته بندی محصولات الکترونیکی, روش های طراحی بسته بندی, طراحی جعبهطراحی یک بسته بندی می تواند تبدیل به یک احساس کاملا شخصی شود. آنچه که در بسته بندی به دنبال آن هستیم اینست که طراحی بسته بندی موردپسند بیشتر مردم باشد، تا آنجا که حتی آن بسته بندی را برای خودشان نگه دارند و عاشقش شوند؛ در مصارف روزمره از آن استفاده کنند و یا حتی  برای اهدای هدیه به یک دوست از ان استفاده کنند. بنابراین طراحی و تولید بسته بندی می تواند برای هر فرد تبدیل به یک حس کاملا شخصی شود.


بسته بندی خلاقانه, بسته بندی محصولات الکترونیکی, روش های طراحی بسته بندی, طراحی جعبه

تولید راحت یک طرح؛

بارها گفته ایم که در طراحی ذهنتان را محدود نکنید و چارچوب های فکریتان را رهاکنید. شما با هر ایده ای می توانید بسته بندی که در تصور خود دارید از هر نوعی؛ مدرن، کلاسیک و … را طراحی کنید اما این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که این طراحی باید قابل اجرا باشد. پس در طراحی تمام نکات جزیی کار را نیز در نظر بگیرید تا در اجرای کار به مشکل نخورید.


 از تکرار نترسید؛

بسته بندی خلاقانه, بسته بندی محصولات الکترونیکی, روش های طراحی بسته بندی, طراحی جعبه

هر چند امروزه بسیاری از تولید کنندگان فکر می کنند که جعبه یک ایده  تکراری برای بسته بندی است، اما با اطمینان می گوییم که جعبه یکی از بهترین گزینه ها برای بسته بندی هر نوع محصولی می تواند باشد.  یک جعبه با طراحی خلاقانه می تواند به شدت محصول شما را از سایر محصولات متمایز کند.


بسته بندی خلاقانه, بسته بندی محصولات الکترونیکی, روش های طراحی بسته بندی, طراحی جعبهداستان داشته باشید؛

یکی از ایده های جالبی که امروزه بسیاری از تولید کنندگان آن را در طراحی های بسته های خود پباده کرده اند دنبال کردن طرح های پیوسته و یا داستان گونه بر روی بسته بندی محصولاتشان است. برای مثال شرکت  Rio Coffee که فروشنده ی دانه های قهوه از مزارع مختلف در سرتاسر دنیاست، در طراحی یک مدل از بسته بندی های خود از برچسب های پستی استفاده کرده است که  نشان دهنده ی محل مزرعه ی کاشت آن محصول است. همچنین در مدل دیگری از بسته بندی هایش از تصاویر مربوط به فرهنگ هر منطقه استفاده کرده است.


بسته بندی خلاقانه, بسته بندی محصولات الکترونیکی, روش های طراحی بسته بندی, طراحی جعبههمکاران ما در واحد طراحی شرکت مرصا با بهره گیری از جدیدترین ایده های طراحی بسته بندی محصولات و تفکر خلاقانه ی خود در طراحی بسته بندی های منحصربفرد به طراحی و تولید بسته بندی برای محصولات حوزه الکترونیک می پردازند. در صورت تمایل برای دریافت مشاوره در خصوص طراحی و تولید بسته بندی محصول خود با مرصا تماس بگیرید.


در حال حاضر به عنوان مدیر تولید خط چاپ و مونتاژ در کارخانه مرصا فعالیت می کنم. مدرک کارشناسی رو در رشته مهندسی رباتیک از دانشگاه صنعتی شاهرود گرفتم و ارشد رو در رشته مدیریت در دانشگاه تهران ادامه دادم. از سال 1396 رسما فعالیتم رو در شرکت مرصا شروع کردم و تجربیات و مطالعات شخصیم رو به اشتراک می گذارم.